Teknik Kira Tolak Pantas guna jari untuk nombor lebih pada 10.

tudung-si-comel
pts-bookcafe

Teknik Kira Tolak Pantas guna jari untuk nombor lebih pada 10. Senang kannn?
Share la kat kawan-kawan lain okeh!

Okeh, yang mana cari buku latihan BM, BI, SC dan Math tahun 1-3 klik sini : https://shope.ee/3fRZF6Z6Lg

Buku-buku latihan Tahun 4-6 tengok sini : https://shope.ee/7pHYCI4Ess

Yang mana anak masih tak kuasai darab dan bahagi, suruh dia buat buku Mathzier Sifir ni : https://shope.ee/1L3eSuFIe1

#MFS

T.me/EbookCikguFadli

Shopee
EBook Premium Banner

Laman Blog ini dikunjungi bukan sahaja ibu bapa, guru dan orang awam, malah juga para murid dan pelajar. Komen yang kurang sopan, berbaur kecaman, politik atau tidak sesuai tidak akan di -approve. Sila gunakan nama dan email yang sebenar (nama samaran yang sopan masih boleh diterima).

- Admin Elin-

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *


kedai-buku-shopee
Pola Nombor. Jom belajar jom.

Pola Nombor. Jom belajar jom.

Pola Nombor. Jom belajar jom. Oleh: Cikgu Mohd Fadli Salleh   Subjek: Matematik   Tahun/Tingkatan: Kelas Umum   Topik ini anak-anak kita belajar sedari tahun 1 lagi tau. Jangan terkejut jika anak tanya tentang topik ini. Paling penting, kita kena tahu nak jawab...

Teknik Tolak Guna Jari

Teknik Tolak Guna Jari

https://www.youtube.com/watch?v=aCm7YJPJ8bg Asas menolak biasanya murid-murid buat batang. Katakan 16 - 8. Murid akan buat 16 batang, dia potong 8 dan kira baki.Ni Teknik Tolak guna jari sahaja walau nombor belas-belas. Sangat berguna bila masuk topik tolak melibatkan...

Teknik Batang

Teknik Batang

https://www.youtube.com/shorts/GScDqB2xCvs Teknik Batang. Cikgu kemain bersorak bagi semangat bila murid jawab betul. Bangga joget-joget dia. Kawan-kawan pun sapot tepuk juga. Well, this is year one. Belajar Matematik dah macam hari sukan okeh. Haha. #MFS - Kisah...

Teknik Sabar

Teknik Sabar

https://youtu.be/XpXxDoT43IM Dah dua video berbeza aku up bab tolak ni. Tapi engagement kurang sangat-sangat. Ni aku up kali ke tiga. Harap ramai perasan post ni. Sayang rasa post education rendah reach dan engagement. 😢 Ni Teknik Sabar namanya. Harap membantu kalian...

Teknik Pelengkap

Teknik Pelengkap

https://www.youtube.com/watch?v=QEXZ0MFmnBQ BENARKAH SOALAN INI SUSAH?   TIDAK! Mereka tak faham sahaja. Sebaik faham, cara ni mudah sebenarnya. Nah ibu bapa sekalian, aku tahu ramai yang runsing dan tak faham bagaimana nak terangkan cara ini kat anak-anak. Aku...

Cara selesai tambah tempat kosong di atas.

Cara selesai tambah tempat kosong di atas.

https://youtu.be/4hQ09l3KVJM Cara selesai tambah tempat kosong di atas. Sumber / Guru: Cikgu Mohd Fadli Salleh Subjek / Mata Pelajaran: Matematik Tahun / Tingkatan: Kelas Umum #Reshare video cara selesai tambah tempat kosong di atas....



teroka-sains



mathzier-eazier-1-0

JOM BERSEDEKAH

dana-kita-pay

LANGGAN UPDATE TERKINI

Recent Comments

Kategori

Kalendar

November 2022
M T W T F S S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Arkib