tudung-si-comel
pts-bookcafe

Tips jawab soalan kertas 2.


Oleh: Cikgu Mohd Fadli Salleh

 

soalan-kertas-2

 

1) Bulatkan markah.

1 markah bermakna tak perlu tunjuk jalan kira. Terus tulis jawapan dah dapat markah penuh.

Jadi minta anak bulatkan markah supaya mereka alert berapa nilai markah itu.

2) Markah 2&3 WAJIB ada jalan kira.

Tanpa jalan kira, walau jawapan itu betul dan tepat, kosong markahnya. Rujuk soalan 2 (c)

Ingat, markah 1 terus tulis jawapan. Lebih dari 1 wajib buat jalan kira

EBook Premium Banner

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published.


kedai-buku-shopee
Masuk kelas, lihat kelas kosong. Mana budak-budak ni pergi?

Masuk kelas, lihat kelas kosong. Mana budak-budak ni pergi?

Masuk kelas, lihat kelas kosong. Mana budak-budak ni pergi? Makmal kot? Or may be library. Tunggu sat, seorang demi seorang masuk. Pakat pegang bahu belaka. Ah lupaaa, hari ni mereka kena suntik. Saja aku tanya, "Sakit tak?" "Takk punnnnn. Macam kena gigit semut je"....

Kisah Duit

Kisah Duit

"Okey, kita sambung belajar Lebih dan Kurang ya'. "Baik cikguuuu!" "Lebih tu banyak ke sedikit?" "Banyak cikguuuuu!" "Bagus! Katakan cikgu ada RM5, Ali pula ada RM3, siapa lebih?" "Cikguuuuu!" "Bagus. Cikgu ada RM5, katakan Haraz pula ada RM8, siapa lagi lebih?"...

Nota ringkas tajuk WANG.

Nota ringkas tajuk WANG.

Nota ringkas tajuk WANG. Kesalahan biasa dalam penambahan dan penolakan WANG. Tidak samakan TITIK (NILAI SEN). t.me/EbookCikguFadli

Tali pinggang ni kalau boleh tak payah la bagi murid tahun 1 pakai.

Tali pinggang ni kalau boleh tak payah la bagi murid tahun 1 pakai.

  Tali pinggang ni kalau boleh tak payah la bagi murid tahun 1 pakai. Nak-nak tali pinggang jenis gini. Kalau tak kena cara, kalau tak pandai nak buat, sampai ke sudah tak boleh buka. Pernah berlaku murid terberak dalam seluar kerana tak tahu nak buka tali...

Murid tahun 1 datang nak main teka teki dengan aku hari ni.

Murid tahun 1 datang nak main teka teki dengan aku hari ni.

  Murid tahun 1 datang nak main teka teki dengan aku hari ni. M1 : Cikgu, cikgu tahu tak kita panggil umi dan abi kita apa? C : Awak panggil umi awak tu, umi. Awak panggil abi awak tu, abi. Betul tak? M1 : Betulllll. Hebatnya cikgu. Macamana cikgu tahu? Ada...

Hari Ni Ada Aktiviti Mewarna

Hari Ni Ada Aktiviti Mewarna

#Reshare Hari ni ada aktiviti mewarna. Aktiviti mewarna ni memang antara aktiviti wajib untuk minggu transisi Tahun 1 ni. Aku perhati je perangai murid-murid ni. Ada yang jenis cermat, lepas guna satu warna terus masukkan dalam bekas. Namun majoritinya pesen bersepah...



Shopee
shopee-25aug



mathzier-eazier-1-0

JOM BERSEDEKAH

dana-kita-pay

LANGGAN UPDATE TERKINI

Recent Comments