Cara Mengajar Anak di Rumah: Jangan Menghukum/Marah-Marah Anak

Cara Mengajar Anak di Rumah: Jangan Menghukum/Marah-Marah Anak

Ramai ibu-ibu pm aku bertanya cara yang betul untuk ajar anak di rumah terutamanya mata pelajaran Matematik. Mereka bertanya, perlukah sediakan rotan? Kebanyakan mereka bila mengajar anak akan bertukar menjadi singa secara tiba-tiba. Ada juga meluahkan tidak dapat...

Hafal Sifir dan Main Game Matematik Percuma

Hafal Sifir dan Main Game Matematik Percuma

🌎  Hai adik-adik! Hari ini, Admin Azlin ingin berkongsi bahan pembelajaran dan pendidikan (PdP) yang baru untuk adik-adik. Jom kita belajar sama-sama! 🚀 Hai anak-anak! Cuti sekolah ni, jom kita belajar dan hafal sifir. Sifir sangat penting tau! Kalau tak kuasai sifir,...

Mewarna Poster Cuti Sekolah

Mewarna Poster Cuti Sekolah

🌎  Hai adik-adik! Hari ini, Admin Azlin ingin berkongsi bahan pembelajaran dan pendidikan (PdP) yang baru untuk adik-adik. Jom kita belajar sama-sama! 🚀 Hai adik-adik ceria! Cuti sekolah telah tiba, jadi apa kata kita lakukan sesuatu yang seronok dan bermanfaat? Jom...

Kenangan Mengajar: Kisah Tahun Satu

Kenangan Mengajar: Kisah Tahun Satu

"Cikgu. Hari tu cikgu ambik gambar Delisha dan letak kat Facebook kan?" "Aah. Mana awak tahu?" "Mak kita tunjuk. Mak kita follow cikgu. Cikgu, boleh tak cikgu ambil gambar kita pula pastu letak kat FB?" "Saya pun nak masuk gambar," sahut kawan dia. "Saya punnn" Nohhh,...

Pengalaman Mengajar PJ: Murid Lelaki dan Perempuan

Pengalaman Mengajar PJ: Murid Lelaki dan Perempuan

Biasa waktu PJ aku akan asingkan murid lelaki dan perempuan. Lelaki lawan lelaki, perempuan akan main pelbagai permainan sesama perempuan. Minggu lepas, lepas train murid lelaki dribble dan passing, aku bagitahu, "Okey. Masa PJ ada 15 minit je lagi. Siapa nak main...

Nota Rujukan Pantas Subjek Bahasa Arab Tahun 4

Nota Rujukan Pantas Subjek Bahasa Arab Tahun 4

🌎  Hai adik-adik! Hari ini, Admin Azlin ingin berkongsi bahan pembelajaran dan pendidikan (PdP) yang baru untuk adik-adik. Jom kita belajar sama-sama! 🚀 Oleh: Nisa’ Jauri (bondalutfi) Bismillah, Alhamdulillah. Bonda mula perkongsian nota rujukan pantas dengan subjek...

Cikgu Rotan Budak?

Cikgu Rotan Budak?

Kalau di Malaysia ni, cikgu ni confirm kena buang kerja or kena surat tunjuk sebab. Silap-silap kena saman di mahkamah. Mujur la luar negara. Koleksi buku latihan Prasekolah : https://shope.ee/8A4azu1AOnBuku latihan Tahun 1-3 : https://shope.ee/fya4AbJ34Buku latihan...

Kenali Tanda Waqaf – Pendidikan Islam Tahun 1

Kenali Tanda Waqaf – Pendidikan Islam Tahun 1

🌎  Hai adik-adik! Hari ini, Admin Azlin ingin berkongsi bahan pembelajaran dan pendidikan (PdP) yang baru untuk adik-adik. Jom kita belajar sama-sama! 🚀 Saya ingin berkongsi dengan anda tentang bahan pendidikan yang sangat menarik dan bermanfaat dari Koleksi BBMUF -...

Siapa Patut Jadi Gol Keeper?

Siapa Patut Jadi Gol Keeper?

Assalamualaikum Salam sejahtera kepada semua pembaca. Hari ini, saya ingin berkongsi satu kisah yang diceritakan oleh Cikgu Fadli. Kisah ini berlaku ketika beliau membawa murid-muridnya ke padang untuk bermain bola.Siapa Patut Jadi Gol Keeper? Bawa murid ke padang...

Boost Your Vocabulary: Learn Verbs with ‘I Can’ Statements

Boost Your Vocabulary: Learn Verbs with ‘I Can’ Statements

🌎 Hello little ones! Today, Admin Azlin wants to share new educational and learning materials (PdP) for you. Let's learn together! 🚀 Hello, young learners! Today, we have an exciting resource to share with you. Our friend, Madam Nagiha, has created a fantastic...

KVKVKV dan KVKKVK: Aktiviti Menyusun Huruf

KVKVKV dan KVKKVK: Aktiviti Menyusun Huruf

🌎  Hai adik-adik! Hari ini, Admin Azlin ingin berkongsi bahan pembelajaran dan pendidikan (PdP) yang baru untuk adik-adik. Jom kita belajar sama-sama! 🚀 Untuk entri kali ini, kita akan meneroka bahan pendidikan yang menarik oleh Zatil Aqmar. Bahan ini merangkumi...

Main di Padang Sekolah: Kisah Cikgu Fadli

Main di Padang Sekolah: Kisah Cikgu Fadli

Permintaan untuk Main Bola  “Cikgu, bila nak main bola kat padang? Cikgu dah janji dari hari tu nak bawa ke padang” “Kan baru lepas hujan ni. Padang mesti bertakung. Nanti padang kering kita main la” “Alaaa. Tak hujan dah pun ni. Kita main tempat tak ada lopak air...

Kuasai Bahagi: Cara Mudah Memahami Konsep Bahagi

Kuasai Bahagi: Cara Mudah Memahami Konsep Bahagi

Perkongsian video oleh: Cikgu Mohd Fadli Salleh. Subjek: Matematik Tahun/Tingkatan: Kelas Umum Hai adik-adik yang comel! Kami ada satu cerita menarik untuk dikongsikan hari ini. Cikgu Fadli telah merakam satu video pengajaran bahagi di depan murid-muridnya di kelas....

Kuasai 4 Operasi Asas Matematik: Tips Cikgu Fadli

Kuasai 4 Operasi Asas Matematik: Tips Cikgu Fadli

Pengenalan: Menguasai 4 Operasi Asas Matematik adalah kunci kejayaan dalam subjek Matematik. Tanpa pemahaman yang kukuh tentang tambah, tolak, darab dan bahagi, anak-anak kita mungkin akan menghadapi kesukaran dalam menjawab soalan Matematik. Cerita Cikgu Fadli kali...

Nota Sejarah Tahun 5 oleh Cikgu Dayana

Nota Sejarah Tahun 5 oleh Cikgu Dayana

🌎  Hai adik-adik! Hari ini, Admin Azlin ingin berkongsi bahan pembelajaran dan pendidikan (PdP) yang baru untuk adik-adik. Jom kita belajar sama-sama! 🚀 Pengenalan Nota Sejarah Tahun 5 oleh Cikgu Dayana adalah bahan pendidikan subjek sejarah yang sangat berharga untuk...

Mengajar dengan Sabar: Kisah Cikgu Fadli

Mengajar dengan Sabar: Kisah Cikgu Fadli

Mengajar dengan Sabar: Pengenalan Dalam dunia pendidikan, “Mengajar dengan Sabar” adalah prinsip yang sangat penting. Kali ini, Cikgu Fadli ingin berkongsi pengalamannya dalam mengajar murid-murid yang masih belum kuasai operasi asas dalam Matematik iaitu bahagi....

Kelengkapan Sekolah 2024: Siap Sedia Untuk Si Comel!

Kelengkapan Sekolah 2024: Siap Sedia Untuk Si Comel!

BACK TO SCHOOL 2024: Persiapan Kelengkapan Sekolah Si Comel BACK TO SCHOOL 2024 dah nak mula 😍  Sudahkah mommies memulakan persiapan kelengkapan sekolah 2024 untuk Si Comel bagi tahun depan? Masa berlalu begitu cepat dan sebelum kita sedar, tahun baru sekolah akan...

How is it made? Year 6 Flashcards

How is it made? Year 6 Flashcards

🌎 Hello little ones! Today, Admin Azlin wants to share new educational and learning materials (PdP) for you. Let's learn together! 🚀 How is it Made? Year 6 Flashcards: A Journey of Discovery In the world around us, every object has a story to tell. From the clothes we...

Soalan Bahagi Masa dan Waktu Tahun 3: Cabaran Murid Tahun 3

Soalan Bahagi Masa dan Waktu Tahun 3: Cabaran Murid Tahun 3

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Selamat datang ke artikel ini yang ditulis oleh Cikgu Mohd Fadli Salleh. Artikel ini akan membincangkan berkenaan soalan bahagi masa dan waktu tahun 3. Ramai murid Tahun 3 menghadapi kesukaran dalam menyelesaikan soalan ini....



everyday-hot-shopee
belajar-sirah-nabi
mathzier-eazier-1-0

JOM BERSEDEKAH

dana-kita-pay

LANGGAN UPDATE TERKINI

Recent Comments

Kategori

Kalendar

February 2024
M T W T F S S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
26272829  

Arkib