tudung-si-comel
pts-bookcafe
Shopee
EBook Premium Banner
Kadang terasa penat. Penat sangat.

Kadang terasa penat. Penat sangat.

Kadang terasa penat. Penat sangat. Tarik nafas. Renung janji Tuhan ini. 8 penat lelah yang disukai Allah dan Rasulullah saw. Penat ni bukan sahaja dapat hasil di dunia, bahkan ganjaran besar di akhirat. Bila lelah, jangan mengeluh. Kerana lelah itu membawa seribu...

Orang hanya nampak apa yang kita tunjuk sahaja.

Orang hanya nampak apa yang kita tunjuk sahaja.

Orang hanya nampak apa yang kita tunjuk sahaja. Nampak senang, walau sebenarnya tengah sesak. Nampak bahagia, walau sebenarnya sedang menderita. Nampak ceria, walau sebenarnya merana. Nampak ketawa, walau sebenarnya menyorok luka. Jangan mudah judge sesiapa. Kita tak...

Fasa awal perkahwinan 5 tahun pertama memang mencabar.

Fasa awal perkahwinan 5 tahun pertama memang mencabar.

Jumpa poster ni. Terus relatekan dengan diri sendiri. Fasa awal perkahwinan 5 tahun pertama memang mencabar. Masa tu baru nak kenal hati budi pasangan, baru nak mulakan hidup berpasangan dan berkeluarga, kekangan kewangan dan gaji yang rendah dan pelbagai cabaran...

The struggle is real gais.

The struggle is real gais.

Oleh: Mohd Fadli Salleh The struggle is real gais.     Golongan M40 dan T20 satu persatu mulai tumbang. Yang masih bertahan pun makin susut semua simpanan. Kebanyakan situasi peniaga dan majikan di musim wabak ini bukan lagi untuk mencari keuntungan....

Bahagia tidak diukur dengan berapa duit yang kamu ada

Bahagia tidak diukur dengan berapa duit yang kamu ada

Oleh: Mohd Fadli Salleh   Bahagia tidak diukur dengan berapa duit yang kamu ada. Tidak juga berdasarkan paras rupa. Bukan juga kerana manisnya kata-kata. Ia tentang seberapa banyak kamu hargai orang disekelilingmu. Ia tentang setiap yang ada disyukuri sepenuh...

Abah dan Ziarah.

Abah dan Ziarah.

Oleh: Mohd Fadli Salleh Abah dan ziarah. Abah cukup suka ziarah. Ziarah orang sakit, ziarah orang tua, ziarah sanak saudara, ziarah sahabat handai. Masa virus covid belum wujud, boleh katakan setiap hari abah akan turun berziarah. Dengar saja kes kematian, orang...

Pengurusan Kewangan Abah

Pengurusan Kewangan Abah

Oleh : Dr. Salbiah Salleh Pengurusan kewangan Abah. 10 pesan Abah kami semat di hati hingga mati.   1. Kita perlu bijaksini (bijak mengatur urusan di dunia) dan bijaksana (bijak mengatur urusan akhirat). Bila kerja, sisihkan duit untuk sedekah. Rugi besar orang...

Abah dan Persahabatan.

Abah dan Persahabatan.

Oleh:  Mohd Fadli Salleh Abah dan persahabatan. Abah kalau dia bersahabat, memang sayang selamanya. Dari zaman muda, sampai akhir nyawa. Abah bersahabat bukan sekadar kenal sahabat itu sahaja. Abah akan kenal dan rapat dengan mak ayah sahabat dia. Abah akan kenal dan...

Abah dan Sedekah.

Abah dan Sedekah.

Oleh: Mohd Fadli Salleh Abah dan sedekah. Dulu aku masih ingat, masa aku kecil hingga remaja abah selalu bawa aku sebagai peneman mencari masjid dalam pembinaan, pergi ke pondok-pondok agama, rumah anak yatim dan pusat tahfiz. Abah pergi untuk sedekah sebahagian dari...

Abah dan anak-anak.

Abah dan anak-anak.

Oleh: Mohd Fadli Salleh Abah dan anak-anak. Abah seorang yang tegas, tapi penyayang. Dalam mendidik anak, memang ada ketegasan seorang lelaki dan ayah. Anak-anak kalau abah marah, semua menikus. Tak berani nak angkat kepala, apa lagi nak menjawab dan bersuara. Namun...

Ma, punca kekuatan abah.

Ma, punca kekuatan abah.

Oleh: Mohd Fadli Salleh Ma, punca kekuatan abah. Abah dan ma dijodohkan oleh saudara terdekat. Tidak pernah bercinta sakan, hanya sekali abah dibawa ke rumah Tok Wan (ibu kepada ma) di Bukit Kenak, Jerteh. Pandangan pertama hati abah dah bertaut pada anak gadis kepada...

Abah dan kesederhanaan.

Abah dan kesederhanaan.

Oleh: Mohd Fadli Salleh Abah dan kesederhanaan. Abah cukup sederhana dalam kehidupan. Lihat saja kereta abah, pakai Proton Waja sahaja sampai ke akhir hayat.   Masa aku darjah dua, abah beli kereta Nissan Sentra lama setelah kereta Ford abah eksiden dan total...

Tentang vaksin ni, ada 3 golongan.

Tentang vaksin ni, ada 3 golongan.

Oleh: Cikgu Mohd Fadli Salleh  Tentang vaksin ni, ada 3 golongan. 1. Sokong vak5in sepenuhnya 2. Golongan antivac 3. Golongan ragu-ragu dengan vak5in yang ada. Golongan ketiga ni ramai juga. Mereka bukan antivac. Diri mereka, keluarga mereka, tak pernah menolak...

Teringat di suatu aku naik kereta dengan abah

Teringat di suatu aku naik kereta dengan abah

Oleh: Cikgu Mohd Fadli Salleh  Teringat di suatu aku naik kereta dengan abah. Aku Form 1 rasanya masa ni. Macam-macam abah dok pesan sepanjang perjalanan. Abah yang sedang bercakap tiba-tiba berhenti. Mulutnya terkumat kamit membaca sesuatu. Aku pelik dan terus...

Abah dan Dana Kita

Abah dan Dana Kita

Oleh: Cikgu Mohd Fadli Salleh  Abah dan Dana Kita. Masa aku buat NGO Dana Kita, abah tak tahu pun. Beberapa bulan selepas itu, masa aku balik kampung abah bertanya. "Abah dengar Li buat NGO berdaftar dah. Baguslah, buat saluran yang betul. Abah sokong". "Ya bah. Motto...

Abah dan Tanah Kecintaan (Haramain)

Abah dan Tanah Kecintaan (Haramain)

Oleh: Cikgu Mohd Fadli Salleh  Abah memang kasih sungguh pada bumi Mekah dan Madinah. Maka abah merancang dengan teliti untuk membawa isteri dan 9 orang anak-anaknya ke bumi kecintaannya. Abah kerja seorang. Anak pula sembilan. Kos ke tanah suci bukan murah. Maka abah...

Happy birthday to me. 🎂

Happy birthday to me. 🎂

Oleh: Cikgu Mohd Fadli Salleh  Happy birthday to me. 🎂 Terima kasih Tuhan atas setiap hela nafas untuk 38 tahun ini. Terima kasih isteri yang sentiasa setia dan menyayangi. Terima kasih anak-anak, adik-beradik dan semua kawan-kawan yang sentiasa memberi sokongan....

Abah dan Al Quran

Abah dan Al Quran

Oleh: Cikgu Mohd Fadli Salleh Seingat aku, masa aku darjah 2 kot, aku teman abah pergi mengaji Quran. Perginya waktu malam, tok guru dia orang buta. Siang abah kerja, pulangnya petang. Waktu malam abah akan pergi mengaji Quran berguru. Kadang diajak anak-anak buat...

Dalam Hidup Ini, Pasti Acapkali Kita Melakukan Kesilapan dan Kesalahan.

Dalam Hidup Ini, Pasti Acapkali Kita Melakukan Kesilapan dan Kesalahan.

Dalam hidup ini, pasti acapkali kita melakukan kesilapan dan kesalahan. Banyak kali mungkin kita terjatuh dan tersungkur. Dan yang pasti kita tidak terlepas dari membuat dosa. Untunglah kita kerana nyawa masih didada. Masih sempat mengubah semuanya. Bina semula, tebus...

kedai-buku-shopee



shopee-25aug



BUKU FIZIKAL

mathzier-eazier-1-0
mathzier-2-0
sifir-rumus-penting
mathzier-abakus

JOM BERSEDEKAH

dana-kita-pay

LANGGAN UPDATE TERKINI