tudung-si-comel
pentagonmath

aktiviti-night-walk

Aktiviti night walk bermula jam 12 malam. Semua murid dilepaskan berpasangan. Jalan melalui jalan-jalan gelap tanpa lampu.

Masa ni la dapat dengar pelbagai zikir, doa dan bacaan ayat-ayat suci. Yang tak tahannya, ada budak tu pesan kat kawan dia,

“Kau jangan takut tau. Kalau kau takut, aku lagi takut”.

Pasangan lain berpesan,

“Kau jangan lari tau. Aku dah la gemuk, tak sempat aku nak kejar nanti”.

Ada pula yang datang mengadu,

“Cikgu. Saya sakit perut lah”.

“Saya rasa macam nak demam”.

“Ahhhh. Alasan belaka tu. Pergiii!” gitu garang kemain kem komandan.

Nak lembut-lembut main masak-masak la dik.

Emmm, aku dok menyorok balik pokok sergah budak-budak lalu. Jangan tiba-tiba ada benda sebelah aku dah la. Rasa macam diperhatikan ja ni.

Haishhhh. Aku pula yang debor ni. Dah la sorang-sorang.

#MFS

– Kisah Program Pelajar –

T.me/EbookCikguFadli

Shopee

Laman Blog ini dikunjungi bukan sahaja ibu bapa, guru dan orang awam, malah juga para murid dan pelajar. Komen yang kurang sopan, berbaur kecaman, politik atau tidak sesuai tidak akan di -approve. Sila gunakan nama dan email yang sebenar (nama samaran yang sopan masih boleh diterima).

- Admin Elin-

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *


kedai-buku-shopee
Nak buka air kotak pun minta tolong cikgu

Nak buka air kotak pun minta tolong cikgu

  Nak buka air kotak pun minta tolong cikgu. Haishh, manja naw murid-murid pun. Besar esok, jadi menteri, jadi lawyer harap bekap cikgu lah. Buat-buat lupa jasa cikgu, cikgu pergi berak depan rumah awak nanti. --- Oh ya, kat atas meja tu tumbler jenama Tyeso yang...

Cikgu, tolonglah saya

Cikgu, tolonglah saya

"Cikgu, tolonglah saya," rayu seorang murid penuh kesedihan. "Tolong apa pula?" soalku. "Tolonglah tambah markah saya". "Eh, mana boleh. Tu je markah yang awak dapat". "Tapi cikgu, mak saya garang macam singa. Mesti mak saya marah saya dapat markah rendah ni. Cikgu,...

Tular soalan ni mempersoalkan kenapa dapat kosong.

Tular soalan ni mempersoalkan kenapa dapat kosong.

Tular soalan ni mempersoalkan kenapa dapat kosong. Ramai juga yang kecam kata tak patut dapat kosong. Okeh, sebenarnya macam ni gais. Soalan macam ni biasanya 2 markah. Paling tinggi, 3 markah. Dan jalan kira yang murid ni tunjukkan tu sepatutnya dia dapat markah...



Shopee
durioo



mathzier-eazier-1-0

JOM BERSEDEKAH

dana-kita-pay

LANGGAN UPDATE TERKINI

Recent Comments

Kategori

Kalendar

February 2023
M T W T F S S
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728  

Arkib