tudung-si-comel
pentagonmath

semasa-menghantar anak-ke-sekolah

Semasa menghantar anak ke sekolah adalah antara masa berharga dan boleh dimanfaatkan sepenuhnya.

Tanya anak asas penukaran unit sifir ya!

Awal pagi otak anak-anak masih fresh dan cepat ingat terutama bila diulang-ulang benda sama.

1 liter = berapa ml?
¼ km = meter?
¾ kg = g?

Soalan simple dan mudah begini bila diulang-ulang setiap hari pasti mereka cepat ingat.

ebook-cikgu-hakim

Laman Blog ini dikunjungi bukan sahaja ibu bapa, guru dan orang awam, malah juga para murid dan pelajar. Komen yang kurang sopan, berbaur kecaman, politik atau tidak sesuai tidak akan di -approve. Sila gunakan nama dan email yang sebenar (nama samaran yang sopan masih boleh diterima).

- Admin Elin-

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *


shopee
Murid ni murid pemulihan. Baca kira dia sangat lemah

Murid ni murid pemulihan. Baca kira dia sangat lemah

Murid ni murid pemulihan. Baca kira dia sangat lemah. Matematik ada 5 waktu seminggu. 2-2-1 agihan waktunya. Masa 2 waktu, dia akan masuk kelas pemulihan. Masa 1 waktu baru masuk kelas bersama kawan-kawan lain. So, aku dapat jumpa dia sekali je seminggu, 4x lagi dia...

Latihan buku aktiviti Matematik Tahun 3 m/s 75 tu bagus betul.

Latihan buku aktiviti Matematik Tahun 3 m/s 75 tu bagus betul.

Latihan buku aktiviti Matematik Tahun 3 m/s 75 tu bagus betul. Ada perkaitan Pecahan, Peratus dan Perpuluhan. Kreativiti murid juga dicungkil bila mereka bebas cipta corak apa pun. Latihan sebegini memang merangsang minda murid-murid. Suka betul aku kalau soalan...

Cikgu. Cikgu kena tulis hal ni dan buat hebahan awam

Cikgu. Cikgu kena tulis hal ni dan buat hebahan awam

"Cikgu. Cikgu kena tulis hal ni dan buat hebahan awam," kata Sitiawa Mohd Noor kat aku semalam. "Hebahan apa pula ni?" soalku kehairanan. "Pagi tadi kan ada pertandingan melukis yang Dana Kita anjurkan kat Surau Al Amin. Seorang budak ni, lukisan dia cantik sangat....

Mak ai, cantiknya kelas.

Mak ai, cantiknya kelas.

Tadi kena relief kelas 2UM. Mak ai, cantiknya kelas. Patut johan kelas tercantik saban minggu. Hiasan cantik-cantik ni biasanya duit poket cikgu la dihabiskan. Bukan sepuluh dua habis ni. Bukan takat duit, masa dan tenaga pun habis. Tapi dah minat kan. Mereka tetap...

Li. Alhamdulillah dah ada murid Tahun 3 lepas ujian kali ni.

Li. Alhamdulillah dah ada murid Tahun 3 lepas ujian kali ni.

Minggu lepas, Cikgu Hanafi yang mengajar kelas pemulihan datang jumpa aku dan cakap, "Li. Alhamdulillah dah ada murid Tahun 3 lepas ujian kali ni. Dah dipulihkan dan tak perlu dah masukkan ke kelas pemulihan" "Wahhh. Syukurlah. Berjaya juga mereka ya" "Tu lah. Seronok...



Shopee
langgan-durioo



mathzier-eazier-1-0

JOM BERSEDEKAH

dana-kita-pay

LANGGAN UPDATE TERKINI

Recent Comments

Kategori

Kalendar

October 2023
M T W T F S S
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Arkib