Cikgu. Kenapa buku anak saya kosong? Cikgu tak mengajar ke?

tudung-si-comel
pts-bookcafe

“Cikgu. Kenapa buku anak saya kosong? Cikgu tak mengajar ke?”

“Anak puan ke tandas.”

“Apa kaitan buku kosong dengan tandas? Biasalah budak-budak kalau nak kencing mereka ke tandas. Takkan nak kencing dalam kelas?”

“Masalahnya dia minta izin ke tandas seawal minit pertama saya masuk kelas. Habis masa saya satu jam pun dia tak pulang lagi. Saya ingat dia balik berak kat rumah kot.”

 

Peta dari kelas ke toilet

 

Ha, gini la kelaku anak-anak kita di sekolah. Bukan anak korang je, anak aku pun sama. 😅

Pergi tandas dekat je, sebelah kelas. Waktu pulang dari tandas tu sampai pondok jaga depa pusing bagi salam. 🤦‍♂️

#MFS
– Kisah budak sekolah rendah –
T.me/EbookCikguFadli

EBook Premium Banner

Laman Blog ini dikunjungi bukan sahaja ibu bapa, guru dan orang awam, malah juga para murid dan pelajar. Komen yang kurang sopan, berbaur kecaman, politik atau tidak sesuai tidak akan di -approve. Sila gunakan nama dan email yang sebenar (nama samaran yang sopan masih boleh diterima).

- Admin Elin-

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *


kedai-buku-shopee
Cikgu, Gigi Saya Goyang

Cikgu, Gigi Saya Goyang

"Cikgu, gigi saya goyang," kata seorang murid perempuan. Giginya kelihatan terbuai-buai bila dia tolak dengan lidah. "Cabut lah," balasku. "Saya takut. Saya takut sakit dan berdarah. Cikgu cabutkan boleh?" "Boleh je. Cikgu ada magic hilangkan sakit dan tak berdarah"....

Bukan semua orang mampu beli baju sekolah anak-anak.

Bukan semua orang mampu beli baju sekolah anak-anak.

Bukan semua orang mampu beli baju sekolah anak-anak. Maka sejak 2016 lagi, saat belum ada NGO pun aku cuba membantu anak-anak murid aku yang tak mampu. Guna duit poket sendiri ja. Tapi poket aku nipis. Tak mampu nak bantu ramai orang. Maka aku hasut wife aku suruh...

Ingat lagi tak adik ni?

Ingat lagi tak adik ni?

  Ingat lagi tak adik ni? Anak kecil yang berlari datang ke meja guru nak tunjukkan pada aku mak dia beli pensel warna baru. Sayangnya masa tengah teruja nak tunjuk, dia tertarik kuat sampai koyak bekas pensel warna tu. Walau agak sedih bekas pensel warna koyak,...

Seorang murid kelihatan berjalan pelik. Diseret kaki tanpa angkat.

Seorang murid kelihatan berjalan pelik. Diseret kaki tanpa angkat.

Seorang murid kelihatan berjalan pelik. Diseret kaki tanpa angkat. Ada cikgu yang perasan terus bertanya kenapa jalan pelik macam tu. Mulanya dia kata kaki dia sakit. Namun cikgu tu tak puas hati. Pelik benar gaya berjalan, bukan gaya orang sakit kaki. Cikgu tu minta...

Jom kita pasang lagu Aca Aca Nehi Nehi nak tak?

Jom kita pasang lagu Aca Aca Nehi Nehi nak tak?

https://youtu.be/n7HXTFj1KqI "Jom kita pasang lagu Aca Aca Nehi Nehi nak tak?" "Nakkkk". "Cikgu. Cikgu Julia kata tv ni untuk belajar je. Mana boleh nyanyi lagu". "Awak jangan la cakap kat Cikgu Julia. Rahsia kita semua okeh". "Okey cikguuuuu!" Dan kami pun menyanyi...

Rock star in da class gaissss.

Rock star in da class gaissss.

Rock star in da class gaissss. Everybody make some noiseeeeeeee! Yeahhhhhh! Hujan lebat tadi, saat mata murid makin layu, aku berlari masuk bilik guru ambil portable speaker dan huru harakan kelas. Wakaka. Tenggelam bunyi hujan dengan sorakan dan tepukan. Terus dari...



Shopee
teroka-sains



mathzier-eazier-1-0

JOM BERSEDEKAH

dana-kita-pay

LANGGAN UPDATE TERKINI

Recent Comments

Kategori

Kalendar

November 2022
M T W T F S S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Arkib