tudung-si-comel
pentagonmath
Shopee
pts-bookcafe

Cikgu, tolonglah saya

"Cikgu, tolonglah saya," rayu seorang murid penuh kesedihan. "Tolong apa pula?" soalku. "Tolonglah tambah markah saya". "Eh, mana boleh. Tu je markah yang awak dapat". "Tapi cikgu, mak saya garang macam singa. Mesti mak saya marah saya dapat markah rendah ni. Cikgu,...

Tular soalan ni mempersoalkan kenapa dapat kosong.

Tular soalan ni mempersoalkan kenapa dapat kosong.

Tular soalan ni mempersoalkan kenapa dapat kosong. Ramai juga yang kecam kata tak patut dapat kosong. Okeh, sebenarnya macam ni gais. Soalan macam ni biasanya 2 markah. Paling tinggi, 3 markah. Dan jalan kira yang murid ni tunjukkan tu sepatutnya dia dapat markah...

Biasanya setiap kali cuti sekolah, personal tutor full ditempah.

Biasanya setiap kali cuti sekolah, personal tutor full ditempah.

Biasanya setiap kali cuti sekolah, personal tutor full ditempah. Ironinya, yang ramai hantar anak tuisyen musim cuti ini adalah budak MRSM dan SBP. Murid sederhana dan biasa ada, tapi tak ramai. Namun bagi murid MRSM dan SBP, musim cuti adalah lubuk emas bagi mereka...

Teringat zaman kecil dulu, suka benor main jet kertas

Teringat zaman kecil dulu, suka benor main jet kertas

Teringat zaman kecil dulu, suka benor main jet kertas. Habis buku jadi nipis buat jet. Penuh tekun buat jet kertas, siap lukis, siap warna. Kalau terbang cantik, punya la gembira, bahagia dan rasa bongkak sungguh. Wakaka. Awek dalam kelas pun pandang teruja kemain....

Masuk kelas semalam, dua orang murid ralit melipat kertas.

Masuk kelas semalam, dua orang murid ralit melipat kertas.

Masuk kelas semalam, dua orang murid ralit melipat kertas. Nampak aku je, cepat-cepat dia nak sorokkan. "Hah, buat apa tu!" sergah aku. "Tak ada apa-apalah," balas dia sedikit ketakutan. "Keluarkan dari meja tu!" arah aku dengan tegas. Murid berdua ini patuh. Diletak...

Membina sifir dan Menulis Formula Pada Kertas Soalan

Membina sifir dan Menulis Formula Pada Kertas Soalan

Membina sifir dan Menulis Formula Oleh: Cikgu Mohd Fadli Salleh   Mata pelajaran:Matematik   Tahun/Tingkatan: Kelas Umum   Murid ini MEMBINA SIFIR sebaik dapat kertas soalan pada muka depan kertas soalan.   Membina sifir dan menulis formula dibenarkan dalam...

Jualan Penutup Ebook Mohd Fadli Salleh

Jualan Penutup Ebook Mohd Fadli Salleh

Setelah hampir 3 tahun lebih ebook kami menjadi pilihan ibubapa dan anak-anak di seluruh Malaysia, kini tiba masanya untuk kami mengucapkan selamat tinggal   Koleksi kami bermula dengan 1 ebook sahaja, dan kini ianya sudah ada 7 kesemuanya. Sudahkah anda memiliki...

Murid atau anak-anak mempunyai banyak karakter

Murid atau anak-anak mempunyai banyak karakter

Murid atau anak-anak mempunyai banyak karakter. Ayat yang biasa aku dengar dari parent selalunya mcm ni : "Ye ke cikgu? Kat rumah dia lain. Rupanya kat sekolah macam ni" Ada murid kat rumah pendiam dan baik, tapi aktif dan sedikit nakal di sekolah. Ada juga yang nakal...