tudung-si-comel
pentagonmath
gambar-chess
M1 : Eh, kat baju cikgu ada gambar chess.
C : Awak tahu ke main chess?
M1 : Tahu cikgu.
C : Bagaimana kuda bergerak?
M1 : Dia bergerak macam huruf L

Murid-murid lain pakat dengar je perbualan aku dengan M1 dengan penuh minat.

C : Kalau Castle ni pula gerak macamana? (sambil tunjuk gambar Castle kat baju)
M2 : Saya tahu cikgu. Dia gerak macam huruf Y
C : Salahhhh
M3 : Macam huruf K?
C : Salahhhhh
M4 : Macam huruf Z?

Hahaha. Habis semua huruf dia teka daaaa. Mentang-mentang kuda bergerak macam huruf L, dia ingat semua pergerakan chess macam huruf juga. ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Seronok layan budak-budak ni tau. Sentiasa penuh dengan kejutan.

Yang mana ada anak Pra hingga sekolah rendah, dapatkan koleksi buku latihan terbaik ni ya :

Koleksi buku latihan Prasekolah : https://shope.ee/6KTD2CfEzB
Buku latihan Tahun 1-3 : https://shope.ee/3fRZF6Z6Lg
Buku latihan Tahun 4-6 : https://shope.ee/7pHYCI4Ess

Jika anak-anak lemah Darab dan bahagi, dapatkan buku Mathzier Sifir di sini : https://shope.ee/9USjllLuxo

#MFS
– Kisah Sekolah Rendah –

T.me/EbookCikguFadli

website-mudah

Laman Blog ini dikunjungi bukan sahaja ibu bapa, guru dan orang awam, malah juga para murid dan pelajar. Komen yang kurang sopan, berbaur kecaman, politik atau tidak sesuai tidak akan di -approve. Sila gunakan nama dan email yang sebenar (nama samaran yang sopan masih boleh diterima).

- Admin Elin-

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *


shopee
Latihan buku aktiviti Matematik Tahun 3 m/s 75 tu bagus betul.

Latihan buku aktiviti Matematik Tahun 3 m/s 75 tu bagus betul.

Latihan buku aktiviti Matematik Tahun 3 m/s 75 tu bagus betul. Ada perkaitan Pecahan, Peratus dan Perpuluhan. Kreativiti murid juga dicungkil bila mereka bebas cipta corak apa pun. Latihan sebegini memang merangsang minda murid-murid. Suka betul aku kalau soalan...

Cikgu. Cikgu kena tulis hal ni dan buat hebahan awam

Cikgu. Cikgu kena tulis hal ni dan buat hebahan awam

"Cikgu. Cikgu kena tulis hal ni dan buat hebahan awam," kata Sitiawa Mohd Noor kat aku semalam. "Hebahan apa pula ni?" soalku kehairanan. "Pagi tadi kan ada pertandingan melukis yang Dana Kita anjurkan kat Surau Al Amin. Seorang budak ni, lukisan dia cantik sangat....

Mak ai, cantiknya kelas.

Mak ai, cantiknya kelas.

Tadi kena relief kelas 2UM. Mak ai, cantiknya kelas. Patut johan kelas tercantik saban minggu. Hiasan cantik-cantik ni biasanya duit poket cikgu la dihabiskan. Bukan sepuluh dua habis ni. Bukan takat duit, masa dan tenaga pun habis. Tapi dah minat kan. Mereka tetap...

Li. Alhamdulillah dah ada murid Tahun 3 lepas ujian kali ni.

Li. Alhamdulillah dah ada murid Tahun 3 lepas ujian kali ni.

Minggu lepas, Cikgu Hanafi yang mengajar kelas pemulihan datang jumpa aku dan cakap, "Li. Alhamdulillah dah ada murid Tahun 3 lepas ujian kali ni. Dah dipulihkan dan tak perlu dah masukkan ke kelas pemulihan" "Wahhh. Syukurlah. Berjaya juga mereka ya" "Tu lah. Seronok...

Semalam, beberapa orang tag aku kat post tentang adik Aisya

Semalam, beberapa orang tag aku kat post tentang adik Aisya

Semalam, beberapa orang tag aku kat post tentang adik Aisya yang katanya ditampar guru sampai sakit demam dan sakit gigi. Bukan takat tampar, adik Aisya juga kena ketuk kepala dengan buku, kena cubit sampai lebam. Bukan sekali, tapi berlaku banyak kali dengan guru...



Shopee
langgan-durioo



mathzier-eazier-1-0

JOM BERSEDEKAH

dana-kita-pay

LANGGAN UPDATE TERKINI

Recent Comments

Kategori

Kalendar

September 2023
M T W T F S S
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Arkib