cikgu-fadli-online

Tempoh hari waktu ajar murid tahun 6 tentang pecahan, Cikgu Fadli dapati ramai rupanya tak kuasai pecahan

koleksi-ebook-premium
koleksi-premium-ebooks
mathzier-eazier

Tempoh hari waktu ajar murid tahun 6 tentang pecahan, Cikgu Fadli dapati ramai rupanya tak kuasai pecahan. 😭

Pecahan ni dikenali sebagai Ibu Segala Topik. Hampir semua sub subjek ada kaitan dengan pecahan. Anak-anak perlu kuasai pecahan seawal tahun 3 lagi.

Tanyalah mana-mana cikgu Matematik pun, antara asas paling penting dalam Matematik ialah hafalan sifir dan pecahan.

 

kuasai-pecahan

 

Pernah keluar dalam peperiksaan tahun 6, soalan Matematik kertas 2 minta murid lorekkan 1/4 dari pada gambar.

Tapi gambar pecahan yang diberi itu sebanyak 12 bahagian. Bukannya empat. Maka sangat ramai murid keliru dan terus lorek 4 bahagian dari 12 bahagian.

Lebih dari separuh murid tahun 6 salah!

Melorek 1/4 dari 12 bahagian pun salah padahal sepatutnya ia menjadi soalan bonus sahaja. Ini kerana mereka gagal faham konsep pecahan setara.

Sebab itu ada sahabat Cikgu Fadli seorang guru pakar Matematik yang berpengalaman lebih 20 mengajar buat Modul Pantas Matematik. Cikgu Fadli sendiri guna modul tu untuk murid-murid cikgu di sekolah.

Modul tu sangat berkesan dan membantu. Maka Cikgu Fadli hubungi beliau dan berpakat dengan beliau untuk buat rakaman video.

Maka pada Ogos 2018, satu Ebook dinamakan Modul Pantas Matematik mereka lancarkan. KEduanya bekerjasama untuk hasilkan modul tersebut. Modul best dari beliau, Cikgu Fadli pula rakam video pengajaran.

Ada video ni senang murid-murid faham. Ada pula modul, lepas tonton video terus buat. InsyaAllah cepat faham.

Gambar kedua dan ketiga ini sebahagian dari ribuan soalan yang terkandung dalam Ebook Modul Pantas Matematik. Yaaa, ada ribuan soalan untuk anak-anak buat hingga mahir topik pecahan.

Kami sangat syorkan kalian dapatkan Ebook Modul Pantas Matematik ini untuk anak-anak yang ada di tahun 3-6. Latih tubi untuk kukuhkan anak-anak dalam pecahan sangat ditekankan dalam 11 Modul Pantas Matematik ini.

Lebih menarik, ianya bukan hanya ribuan set soalan beserta contoh sahaja. Ia disertakan dengan rakaman video penerangan jelas dari aku tentang setiap sub topik ini.

Ada 11 video pengajaran dari Cikgu Fadli sendiri tau. Biasa anak kita buat latihan tanpa panduan kan? Rugi lah begitu.

Ebook Modul Pantas Matematik ini disertakan dengan 11 video yang boleh di download dan dilihat bila-bila masa sahaja samada dalam kereta, tengah makan, sambil baring dan santai-santai.

Klik sahaja link di bawah untuk dapatkan modul ini sahaja.

Nanti dulu, baca seterusnya untuk maklumat pakej combo!

Jika anak-anak masih belum kuasai sifir, BAHAYA!

Sifir ni JANTUNG MATEMATIK. Tak hafal sifir hampir pasti gagal tau. Murid yang hafal sifir pun ada yang gagal, inikan pula tak hafal.

Sifir sepatutnya dihafal seawal anak darjah dua. Tapi malang masih ramai murid Tahun 6 tak kuasai dan tak hafal sifir.

Sebab itu Cikgu Fadli buat pula Ebook Sifirlicious. Ada 9 teknik kuasai sifir dengan mudah dengan 9 video pengajaran dari Cikgu Fadli sendiri untuk memudahkan murid-murid faham.

Dapatkan Ebook Sifirlicious dan Modul Pantas Matematik dengan pembelian kombo. Jimat RM40 jika beli kombo.

Jika nak beli kombo atau nak dapatkan Ebook Sifirlicious sahaja, di pilihan di bawah ya.

#MFSEmpire #Sifirlicious

Berminat ingin membeli Modul Pantas Matematik sahaja? Klik di bawah:

Jom Dapatkan segera!

modul-pantas-matematik

Klik butang "Saya ingin order Modul Pantas Matematik" sekarang!

Berminat ingin membeli Sifirlicious sahaja atau Combo Sifirlicious + Modul Pantas Matematik ? Klik di bawah:

Jom Dapatkan segera!

sifirlicious

Klik butang "Saya ingin order Sifirlicious" sekarang!

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Pendidikan Seni Visual Tahun 6 Aktiviti : Pualaman – Objek Buatan Manusia-Terendak Lampu

Pendidikan Seni Visual Tahun 6 Aktiviti : Pualaman – Objek Buatan Manusia-Terendak Lampu

Pendidikan Seni Visual Tahun 6 Aktiviti : Pualaman - Objek Buatan Manusia-Terendak Lampu Oleh: Rosmawaty Abd Rahman  Mata pelajaran: Pendidikan Seni Visual Tahun/Tingkatan:  Tahun 6   Pendidikan Seni Visual Tahun 6 Aktiviti : Pualaman Tema : Objek Buatan Manusia...

3 perkara yang menyebabkan pelajar gagal menjawab soalan kertas Bahasa Melayu

3 perkara yang menyebabkan pelajar gagal menjawab soalan kertas Bahasa Melayu

3 perkara yang menyebabkan pelajar gagal menjawab soalan kertas Bahasa Melayu: 1)Tidak Tahu Teknik menganalisis soalan 2) Pendahuluan Karangan Tidak Menarik 3) Tidak Membuat Rangka karangan Justeru itu, Cikgu Norasma...

Tips Matematik MFS: Elakkan buang masa! Pelajari teknik mendapatkan markah.

Tips Matematik MFS: Elakkan buang masa! Pelajari teknik mendapatkan markah.

Tips Matematik MFS: Elakkan buang masa! Pelajari teknik mendapatkan markah. Oleh: Mohd Fadli Salleh   Mata Pelajaran:Matematik   Tahun/Tingkatan: Kelas Umum       Lihat soalan 3(a) ini. Soalan 2 markah. Murid tak kira pun, tapi dia isi ruang kosong tu...

cetak-for-mfs
cetak-for-mfs

JOM BERSEDEKAH

dana-kita

LANGGAN MELALUI EMAIL

Recent Comments

Translate »