Tempoh hari waktu ajar murid tahun 6 tentang pecahan, Cikgu Fadli dapati ramai rupanya tak kuasai pecahan

tudung-si-comel
pentagonmath

Tempoh hari waktu ajar murid tahun 6 tentang pecahan, Cikgu Fadli dapati ramai rupanya tak kuasai pecahan. 😭

Pecahan ni dikenali sebagai Ibu Segala Topik. Hampir semua sub subjek ada kaitan dengan pecahan. Anak-anak perlu kuasai pecahan seawal tahun 3 lagi.

Tanyalah mana-mana cikgu Matematik pun, antara asas paling penting dalam Matematik ialah hafalan sifir dan pecahan.

 

kuasai-pecahan

 

Pernah keluar dalam peperiksaan tahun 6, soalan Matematik kertas 2 minta murid lorekkan 1/4 dari pada gambar.

Tapi gambar pecahan yang diberi itu sebanyak 12 bahagian. Bukannya empat. Maka sangat ramai murid keliru dan terus lorek 4 bahagian dari 12 bahagian.

Lebih dari separuh murid tahun 6 salah!

Melorek 1/4 dari 12 bahagian pun salah padahal sepatutnya ia menjadi soalan bonus sahaja. Ini kerana mereka gagal faham konsep pecahan setara.

Sebab itu ada sahabat Cikgu Fadli seorang guru pakar Matematik yang berpengalaman lebih 20 mengajar buat Modul Pantas Matematik. Cikgu Fadli sendiri guna modul tu untuk murid-murid cikgu di sekolah.

Modul tu sangat berkesan dan membantu. Maka Cikgu Fadli hubungi beliau dan berpakat dengan beliau untuk buat rakaman video.

Maka pada Ogos 2018, satu Ebook dinamakan Modul Pantas Matematik mereka lancarkan. KEduanya bekerjasama untuk hasilkan modul tersebut. Modul best dari beliau, Cikgu Fadli pula rakam video pengajaran.

Ada video ni senang murid-murid faham. Ada pula modul, lepas tonton video terus buat. InsyaAllah cepat faham.

Gambar kedua dan ketiga ini sebahagian dari ribuan soalan yang terkandung dalam Ebook Modul Pantas Matematik. Yaaa, ada ribuan soalan untuk anak-anak buat hingga mahir topik pecahan.

Kami sangat syorkan kalian dapatkan Ebook Modul Pantas Matematik ini untuk anak-anak yang ada di tahun 3-6. Latih tubi untuk kukuhkan anak-anak dalam pecahan sangat ditekankan dalam 11 Modul Pantas Matematik ini.

Lebih menarik, ianya bukan hanya ribuan set soalan beserta contoh sahaja. Ia disertakan dengan rakaman video penerangan jelas dari aku tentang setiap sub topik ini.

Ada 11 video pengajaran dari Cikgu Fadli sendiri tau. Biasa anak kita buat latihan tanpa panduan kan? Rugi lah begitu.

Ebook Modul Pantas Matematik ini disertakan dengan 11 video yang boleh di download dan dilihat bila-bila masa sahaja samada dalam kereta, tengah makan, sambil baring dan santai-santai.

Klik sahaja link di bawah untuk dapatkan modul ini sahaja.

Nanti dulu, baca seterusnya untuk maklumat pakej combo!

Jika anak-anak masih belum kuasai sifir, BAHAYA!

Sifir ni JANTUNG MATEMATIK. Tak hafal sifir hampir pasti gagal tau. Murid yang hafal sifir pun ada yang gagal, inikan pula tak hafal.

Sifir sepatutnya dihafal seawal anak darjah dua. Tapi malang masih ramai murid Tahun 6 tak kuasai dan tak hafal sifir.

Sebab itu Cikgu Fadli buat pula Ebook Sifirlicious. Ada 9 teknik kuasai sifir dengan mudah dengan 9 video pengajaran dari Cikgu Fadli sendiri untuk memudahkan murid-murid faham.

Dapatkan Ebook Sifirlicious dan Modul Pantas Matematik dengan pembelian kombo. Jimat RM40 jika beli kombo.

Jika nak beli kombo atau nak dapatkan Ebook Sifirlicious sahaja, di pilihan di bawah ya.

#MFSEmpire #Sifirlicious

Berminat ingin membeli Modul Pantas Matematik? Klik di bawah:

Jom Dapatkan segera!

modul-pantas-matematik

Klik butang "Saya ingin order Modul Pantas Matematik" sekarang!

Berminat ingin membeli set combo Modul Pantas Matematik dan Sifirlicious? Klik di bawah dan pilih Combo Semasa belian:

Jom Dapatkan segera!

combo-sifirlicious-modul-pantas

Klik butang "Saya ingin order Sifirlicious" sekarang!

ebook-cikgu-hakim

MEMO BERKENAAN KOMEN

Laman blog ini dikunjungi bukan sahaja oleh ibu bapa, guru dan orang awam, malah juga oleh para murid dan pelajar. Komen yang kurang sopan, mengandungi kritikan, politik atau tidak sesuai tidak akan diluluskan. Sila gunakan nama dan alamat e-mel sebenar anda (nama samaran yang sopan masih boleh diterima.

This blog is visited not only by parents, teachers, and the general public but also by students and learners. Comments that are impolite, contain criticism, or politics, or are unsuitable will not be approved. Please use your real name and email address (polite pseudonyms are still acceptable).

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

shopee
Ramai Rupanya Tak Kuasai Pecahan

Ramai Rupanya Tak Kuasai Pecahan

Tempoh hari waktu ajar murid tahun 6 tentang pecahan, Cikgu Fadli dapati ramai rupanya tak kuasai pecahan. 😭 Pecahan ni dikenali sebagai Ibu Segala Topik. Hampir semua sub subjek ada kaitan dengan pecahan. Anak-anak perlu kuasai pecahan seawal tahun 3 lagi. Tanyalah...

Teknik FALL dan Teknik PIRAMID dalam Ebook Sifirlicious

Teknik FALL dan Teknik PIRAMID dalam Ebook Sifirlicious

https://www.youtube.com/watch?v=TfZF9_NAvbY Teknik FALL dan Teknik PIRAMID yang terkandung dalam Ebook Sifirlicious membantu murid membina sifir besar dengan pantas. Lihat sendiri 2 murid Cikgu Fadli membina sifir 23 dan 24 dalam masa kurang 1 minit. Ya, sifir 23 dan...

Jom Tonton sampel video Sifirlicious.

Jom Tonton sampel video Sifirlicious.

https://www.youtube.com/shorts/Ws2JZwyD0nc Anak-anak belum kuasai sifir ? Sifir ni umpama JANTUNG bagi Matematik. Tak ada jantung, matilah. Huhu. Sebab itu Cikgu Fadli bertungkus lumus buat Ebook Sifirlicious ini. Jom tonton sampel video Sifirlicious, senangkan Cikgu...

Ramai Rupanya Tak Kuasai Pecahan

Ramai Rupanya Tak Kuasai Pecahan

Tempoh hari waktu ajar murid tahun 6 tentang pecahan, Cikgu Fadli dapati ramai rupanya tak kuasai pecahan. 😭 Pecahan ni dikenali sebagai Ibu Segala Topik. Hampir semua sub subjek ada kaitan dengan pecahan. Anak-anak perlu kuasai pecahan seawal tahun 3 lagi. Tanyalah...

3 teknik menjawab soalan 1 3/4 juta kepada nombor bulat.

3 teknik menjawab soalan 1 3/4 juta kepada nombor bulat.

  Ini 3 teknik menjawab soalan 1 3/4 juta kepada nombor bulat. Lihat 3 tahap murid ini. Semua murid kuasai dan dapat jawab dengan betul. Cuma murid pertama jawab dengan mengambil masa agak lama. Murid kedua sederhana dan murid ketiga sangat pantas. Soalan begini...

Siapa ada anak tahun 2,3,4,5 dan 6?

Siapa ada anak tahun 2,3,4,5 dan 6?

Siapa ada anak tahun 2,3,4,5 dan 6?     Sudahkah mereka hafal sifir dan kuasai pecahan? Jika belum, ia sangat #BAHAYA! Dalam Matematik, Sifir itu adalah JANTUNG. Tanpa jantung, matilah ia. Pecahan pula ibarat IBU kepada segala topik. Tanpa ibu, bagaimana...



durioo
belajar-sirah-nabi



mathzier-eazier-1-0

JOM BERSEDEKAH

dana-kita-pay

LANGGAN UPDATE TERKINI

Recent Comments

Kategori

Kalendar

April 2024
M T W T F S S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Arkib