tudung-si-comel
pentagonmath

“Cikgu, nak pergi tandas”

“Cikgu, nak pergi tandas,” ujar seorang murid perempuan. Kawan dia sebelah angguk kepala. Nak teman lettew.

“Nak pergi buat apa?”

“Nak betulkan tudung, cikgu,” jujur jawabnya.

“Betulkan tudung kat kelas je lah. Takat tiup-tiup je pun,” balasku.

Ye lah, biasa tengok geng perempuan dok main tiup-tiup hujung tudung dia bagi tegak kan? Tu aku suruh tiup je dalam kelas.

“Tak boleh cikgu. Kat kelas tak ada cermin. Nak betulkan tudung ni kena buka semula,” balasnya lagi.

Aku macam whattt! Complicatednya hidup sebagai perempuan ni.

“Dahhhh. Belajar dulu. Nanti rehat pergi la betulkan tudung tu. Cikgu tengok tudung awak elok lagi tu,” balasku.

“Ye lah,” jawabnya dalam tekak. Mulut dah start muncung. Nak majuk la tu. Haissshh.

Nasib budak-budak lagi. Majuk mereka kejap je hilang. Sat lagi puji tulisan dia cantik, bagi bintang 3 ketul, ajak main pula terus bersinar mata. Tersengih-sengih kena puji.

Apa ingat jadi cikgu ni kena mengajar je ke? Murid-murid merajuk pun cikgu kena pujuk okehhhhh. Merajuk pula sebab tak bagi pergi tandas betulkan tudung.

Kau ghaseeee? Sabor je lah.

Esok-esok cikgu dah tak dak lagi kirim la doa seketul dua anak-anak oi. Tu ja cikgu mintak.

#MFS
– Kisah Tahun 1 –

T.me/EbookCikguFadli

Shopee

Laman Blog ini dikunjungi bukan sahaja ibu bapa, guru dan orang awam, malah juga para murid dan pelajar. Komen yang kurang sopan, berbaur kecaman, politik atau tidak sesuai tidak akan di -approve. Sila gunakan nama dan email yang sebenar (nama samaran yang sopan masih boleh diterima).

- Admin Elin-

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *


kedai-buku-shopee
Nak buka air kotak pun minta tolong cikgu

Nak buka air kotak pun minta tolong cikgu

  Nak buka air kotak pun minta tolong cikgu. Haishh, manja naw murid-murid pun. Besar esok, jadi menteri, jadi lawyer harap bekap cikgu lah. Buat-buat lupa jasa cikgu, cikgu pergi berak depan rumah awak nanti. --- Oh ya, kat atas meja tu tumbler jenama Tyeso yang...

Cikgu, tolonglah saya

Cikgu, tolonglah saya

"Cikgu, tolonglah saya," rayu seorang murid penuh kesedihan. "Tolong apa pula?" soalku. "Tolonglah tambah markah saya". "Eh, mana boleh. Tu je markah yang awak dapat". "Tapi cikgu, mak saya garang macam singa. Mesti mak saya marah saya dapat markah rendah ni. Cikgu,...

Tular soalan ni mempersoalkan kenapa dapat kosong.

Tular soalan ni mempersoalkan kenapa dapat kosong.

Tular soalan ni mempersoalkan kenapa dapat kosong. Ramai juga yang kecam kata tak patut dapat kosong. Okeh, sebenarnya macam ni gais. Soalan macam ni biasanya 2 markah. Paling tinggi, 3 markah. Dan jalan kira yang murid ni tunjukkan tu sepatutnya dia dapat markah...



Shopee
durioo



mathzier-eazier-1-0

JOM BERSEDEKAH

dana-kita-pay

LANGGAN UPDATE TERKINI

Recent Comments

Kategori

Kalendar

February 2023
M T W T F S S
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728  

Arkib