Malam tadi waktu ajar murid tahun 6 tentang pecahan, ramai rupanya tak kuasai pecahan!

siri-3-kelas-live-matematik
Siri 3 – Tahun 4, 5 dan 6 Matematik Percuma LIVE Terbesar di Malaysia 10 Feb 2021
10/02/2021
bahagi-perpuluhan
Video Teknik Bahagi Hingga Jawapannya Dalam Perpuluhan
11/02/2021
mathzier

Malam tadi waktu ajar murid tahun 6 tentang pecahan, ramai rupanya tak kuasai pecahan

kuasai-pecahan

Pecahan ni dikenali sebagai Ibu Segala Topik. Hampir semua sub subjek ada kaitan dengan pecahan. Anak-anak perlu kuasai pecahan seawal tahun 3 lagi.

Tanyalah mana-mana cikgu Matematik pun, antara asas paling penting dalam Matematik ialah hafalan sifir dan pecahan.

Pernah keluar dalam peperiksaan tahun 6, soalan Matematik kertas 2 minta murid lorekkan 1/4 dari pada gambar.

Tapi gambar pecahan yang diberi itu sebanyak 12 bahagian. Bukannya empat. Maka sangat ramai murid keliru dan terus lorek 4 bahagian dari 12 bahagian.
Lebih dari separuh murid tahun 6 salah!

Melorek 1/4 dari 12 bahagian pun salah padahal sepatutnya ia menjadi soalan bonus sahaja. Ini kerana mereka gagal faham konsep pecahan setara.

 

Sebab itu ada sahabat Cikgu Fadli seorang guru pakar Matematik yang berpengalaman lebih 20 mengajar buat Modul Pantas Matematik. Cikgu Fadli sendiri guna modul tu untuk murid-murid cikgu di sekolah.

Modul tu sangat berkesan dan membantu. Maka Cikgu Fadli hubungi beliau dan berpakat dengan beliau untuk buat rakaman video.

Maka pada Ogos 2018, satu Ebook dinamakan Modul Pantas Matematik mereka lancarkan. KEduanya bekerjasama untuk hasilkan modul tersebut. Modul best dari beliau, Cikgu Fadli pula rakam video pengajaran.

Ada video ni senang murid-murid faham. Ada pula modul, lepas tonton video terus buat. InsyaAllah cepat faham.

modul-pantas-matematik
modul-pantas-matematik

Gambar kedua dan ketiga ini sebahagian dari ribuan soalan yang terkandung dalam Ebook Modul Pantas Matematik. Yaaa, ada ribuan soalan untuk anak-anak buat hingga mahir topik pecahan.

Kami sangat syorkan kalian dapatkan Ebook Modul Pantas Matematik ini untuk anak-anak yang ada di tahun 3-6. Latih tubi untuk kukuhkan anak-anak dalam pecahan sangat ditekankan dalam 11 Modul Pantas Matematik ini.

Lebih menarik, ianya bukan hanya ribuan set soalan beserta contoh sahaja. Ia disertakan dengan rakaman video penerangan jelas dari aku tentang setiap sub topik ini.

Ada 11 video pengajaran dari Cikgu Fadli sendiri tau. Biasa anak kita buat latihan tanpa panduan kan? Rugi lah begitu.

Ebook Modul Pantas Matematik ini disertakan dengan 11 video yang boleh di download dan dilihat bila-bila masa sahaja samada dalam kereta, tengah makan, sambil baring dan santai-santai.

Klik sahaja link ini untuk dapatkan ya :

Jom Dapatkan segera!

modul-pantas-matematik

Klik butang "Saya ingin order Modul Pantas Matematik" sekarang!

Sila Beli melalui link Sifirlicious jika ingin beli combo Modul Pantas Matematik dan Sifirlicious ya! (Pilih combo semasa belian)

Jom Dapatkan segera!

sifirlicious

Klik butang "Saya ingin order Sifirlicious" sekarang!

Dan jika anak-anak masih belum kuasai sifir, BAHAYA!

Sifir ni JANTUNG MATEMATIK. Tak hafal sifir hampir pasti gagal tau. Murid yang hafal sifir pun ada yang gagal, inikan pula tak hafal.

Sifir sepatutnya dihafal seawal anak darjah dua. Tapi malang masih ramai murid Tahun 6 tak kuasai dan tak hafal sifir.

Sebab itu Cikgu Fadli buat pula Ebook Sifirlicious. Ada 9 teknik kuasai sifir dengan mudah dengan 9 video pengajaran dari Cikgu Fadli sendiri untuk memudahkan murid-murid faham.

Dapatkan Ebook Sifirlicious dan Modul Pantas Matematik dengan pembelian kombo. Jimat RM40 jika beli kombo.

Jika nak beli kombo atau nak dapatkan Ebook Sifirlicious sahaja, klik link ini :

Jom Dapatkan segera!

sifirlicious

Klik butang "Saya ingin order Sifirlicious" sekarang!

Dapatkan Ebook Keluaran MFS Empire

Kami mempunyai siri ebook Matematik dan subjek-subjek lain bagi membantu pengajaran dan pembelajaran oleh guru dan ibu bapa baik di sekolah atau di rumah.

Lihat Koleksi Ebook Whatsapp Sales Team
Admin Cikgu Fadli Online
Admin Cikgu Fadli Online
Laman Cikgu Fadli Online ini dikemaskini oleh Admin Noor Azlin Mohamad. Konten tulisan Cikgu Mohd Fadli Salleh adalah dari sumber Facebook rasmi dan telegram beliau.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *