Masuk je kelas, tengok seorang murid menangis teresak-esak.

tudung-si-comel
pentagonmath

murid-menangis

 

Masuk je kelas, tengok seorang murid menangis teresak-esak.

“Kenapa ni?”

“Iman nak padam papan putih, tapi dah ada orang lain padamkan”.

Adoi. Ingat pasal apa. Pasal tak dapat padam papan putih pun menangis kemain sedih lagi.

“Dah. Jangan menangis, jap lagi cikgu tulis banyak-banyak, nanti cikgu suruh Iman padam ya”.

Terus stop menangis. Tersengih-sengih seronok dia.

“Cikgu, saya pun nak padam juga,” jerit seorang murid dari belakang.

“Saya pun nak juga. Saya tak pernah padam. Asyik orang lain je,” sahut yang lain.

“Saya pun nakk”, jerit yang lain.

Haha. Main dengan budak tahun 1 macam ni lah depa. Sorang nak, semua nak. Tak pa, aku tulis nombor 1 sampai 100, korang padam la 3 nombor seorang. Settle masalah. ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

*****

Okeh, yang mana cari buku latihan BM, BI, SC dan Math tahun 1-3 klik sini : https://shope.ee/3fRZF6Z6Lg

Buku-buku latihan Tahun 4-6 tengok sini : https://shope.ee/3fRZF6Z6Lg

Yang mana anak masih tak kuasai darab dan bahagi, suruh dia buat buku Mathzier Sifir ni : https://shope.ee/1L3eSuFIe1

#MFS

T.me/EbookCikguFadli

website-mudah

Laman Blog ini dikunjungi bukan sahaja ibu bapa, guru dan orang awam, malah juga para murid dan pelajar. Komen yang kurang sopan, berbaur kecaman, politik atau tidak sesuai tidak akan di -approve. Sila gunakan nama dan email yang sebenar (nama samaran yang sopan masih boleh diterima).

- Admin Elin-

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *


shopee
Latihan buku aktiviti Matematik Tahun 3 m/s 75 tu bagus betul.

Latihan buku aktiviti Matematik Tahun 3 m/s 75 tu bagus betul.

Latihan buku aktiviti Matematik Tahun 3 m/s 75 tu bagus betul. Ada perkaitan Pecahan, Peratus dan Perpuluhan. Kreativiti murid juga dicungkil bila mereka bebas cipta corak apa pun. Latihan sebegini memang merangsang minda murid-murid. Suka betul aku kalau soalan...

Cikgu. Cikgu kena tulis hal ni dan buat hebahan awam

Cikgu. Cikgu kena tulis hal ni dan buat hebahan awam

"Cikgu. Cikgu kena tulis hal ni dan buat hebahan awam," kata Sitiawa Mohd Noor kat aku semalam. "Hebahan apa pula ni?" soalku kehairanan. "Pagi tadi kan ada pertandingan melukis yang Dana Kita anjurkan kat Surau Al Amin. Seorang budak ni, lukisan dia cantik sangat....

Mak ai, cantiknya kelas.

Mak ai, cantiknya kelas.

Tadi kena relief kelas 2UM. Mak ai, cantiknya kelas. Patut johan kelas tercantik saban minggu. Hiasan cantik-cantik ni biasanya duit poket cikgu la dihabiskan. Bukan sepuluh dua habis ni. Bukan takat duit, masa dan tenaga pun habis. Tapi dah minat kan. Mereka tetap...

Li. Alhamdulillah dah ada murid Tahun 3 lepas ujian kali ni.

Li. Alhamdulillah dah ada murid Tahun 3 lepas ujian kali ni.

Minggu lepas, Cikgu Hanafi yang mengajar kelas pemulihan datang jumpa aku dan cakap, "Li. Alhamdulillah dah ada murid Tahun 3 lepas ujian kali ni. Dah dipulihkan dan tak perlu dah masukkan ke kelas pemulihan" "Wahhh. Syukurlah. Berjaya juga mereka ya" "Tu lah. Seronok...

Semalam, beberapa orang tag aku kat post tentang adik Aisya

Semalam, beberapa orang tag aku kat post tentang adik Aisya

Semalam, beberapa orang tag aku kat post tentang adik Aisya yang katanya ditampar guru sampai sakit demam dan sakit gigi. Bukan takat tampar, adik Aisya juga kena ketuk kepala dengan buku, kena cubit sampai lebam. Bukan sekali, tapi berlaku banyak kali dengan guru...



Shopee
langgan-durioo



mathzier-eazier-1-0

JOM BERSEDEKAH

dana-kita-pay

LANGGAN UPDATE TERKINI

Recent Comments

Kategori

Kalendar

September 2023
M T W T F S S
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Arkib