tudung-si-comel
pts-bookcafe

Rock star in da class gaissss. Everybody make some noiseeeeeeee!

Yeahhhhhh!

Hujan lebat tadi, saat mata murid makin layu, aku berlari masuk bilik guru ambil portable speaker dan huru harakan kelas. Wakaka.

Tenggelam bunyi hujan dengan sorakan dan tepukan. Terus dari kelas biasa menjadi sebuah konsert paling meriah di dunia (pada mata mereka lah).

Kebetulan pula ada murid bawa spek hitam RayBan ayah dia. Apa lagi, aku rembat pakai lah.

Makin histeria budak-budak. Haha.

Gembira itu boleh dicipta. Jangan tunggu ia datang, ciptalah satu bahagia mengikut acuanmu.

Kerna bahagia itu tidak sama bagi setiap orang.

rock-star

Bergegar kelas gaisss bila rock star buat konsert. Wakaka.
Speaker tu jenama Vinnfier. Memang terbaik siap boleh Bluetooth semua. Contact sini untuk dapatkan : www.wasap.my/60163458351/Speaker

 

murid

Penglibatan murid mesti kena ada.

 

solo

Persembahan solo. Siap ada yang tawarkan diri nak pegang speaker.
Boleh je letak atas meja atau sangkut tempat tinggi. Tapi bosan ahh statik je speaker dan skema sangat. Kita pikul keliling kelas. Baru Rock!

 

berlari

Berlari datang depan nak buat konsert juga. Haha. Memori manis sungguh.
Speaker tu jenama Vinnfier. Memang terbaik siap boleh Bluetooth semua. Contact sini untuk dapatkan : www.wasap.my/60163458351/Speaker

 

 

#MFS

– Kisah Tahun 1 –

T.me/EbookCikguFadli

EBook Premium Banner

Laman Blog ini dikunjungi bukan sahaja ibu bapa, guru dan orang awam, malah juga para murid dan pelajar. Komen yang kurang sopan, berbaur kecaman, politik atau tidak sesuai tidak akan di -approve. Sila gunakan nama dan email yang sebenar (nama samaran yang sopan masih boleh diterima).

- Admin Elin-

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *


kedai-buku-shopee
Cikgu, Gigi Saya Goyang

Cikgu, Gigi Saya Goyang

"Cikgu, gigi saya goyang," kata seorang murid perempuan. Giginya kelihatan terbuai-buai bila dia tolak dengan lidah. "Cabut lah," balasku. "Saya takut. Saya takut sakit dan berdarah. Cikgu cabutkan boleh?" "Boleh je. Cikgu ada magic hilangkan sakit dan tak berdarah"....

Bukan semua orang mampu beli baju sekolah anak-anak.

Bukan semua orang mampu beli baju sekolah anak-anak.

Bukan semua orang mampu beli baju sekolah anak-anak. Maka sejak 2016 lagi, saat belum ada NGO pun aku cuba membantu anak-anak murid aku yang tak mampu. Guna duit poket sendiri ja. Tapi poket aku nipis. Tak mampu nak bantu ramai orang. Maka aku hasut wife aku suruh...

Ingat lagi tak adik ni?

Ingat lagi tak adik ni?

  Ingat lagi tak adik ni? Anak kecil yang berlari datang ke meja guru nak tunjukkan pada aku mak dia beli pensel warna baru. Sayangnya masa tengah teruja nak tunjuk, dia tertarik kuat sampai koyak bekas pensel warna tu. Walau agak sedih bekas pensel warna koyak,...

Seorang murid kelihatan berjalan pelik. Diseret kaki tanpa angkat.

Seorang murid kelihatan berjalan pelik. Diseret kaki tanpa angkat.

Seorang murid kelihatan berjalan pelik. Diseret kaki tanpa angkat. Ada cikgu yang perasan terus bertanya kenapa jalan pelik macam tu. Mulanya dia kata kaki dia sakit. Namun cikgu tu tak puas hati. Pelik benar gaya berjalan, bukan gaya orang sakit kaki. Cikgu tu minta...

Jom kita pasang lagu Aca Aca Nehi Nehi nak tak?

Jom kita pasang lagu Aca Aca Nehi Nehi nak tak?

https://youtu.be/n7HXTFj1KqI "Jom kita pasang lagu Aca Aca Nehi Nehi nak tak?" "Nakkkk". "Cikgu. Cikgu Julia kata tv ni untuk belajar je. Mana boleh nyanyi lagu". "Awak jangan la cakap kat Cikgu Julia. Rahsia kita semua okeh". "Okey cikguuuuu!" Dan kami pun menyanyi...

Aktiviti Semasa Menghantar Anak ke Sekolah

Aktiviti Semasa Menghantar Anak ke Sekolah

Semasa menghantar anak ke sekolah adalah antara masa berharga dan boleh dimanfaatkan sepenuhnya. Tanya anak asas penukaran unit sifir ya! Awal pagi otak anak-anak masih fresh dan cepat ingat terutama bila diulang-ulang benda sama. 1 liter = berapa ml? ¼ km = meter? ¾...



Shopee
teroka-sains



mathzier-eazier-1-0

JOM BERSEDEKAH

dana-kita-pay

LANGGAN UPDATE TERKINI

Recent Comments

Kategori

Kalendar

December 2022
M T W T F S S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Arkib