tudung-si-comel
pentagonmath

sideang-media-kpm

INTI PATI SIDANG MEDIA MENTERI PENDIDIKAN

🔹 Kementerian Pendidikan akan aktifkan semula Majlis Penasihat Pendidikan Kebangsaan bagi sumbang idea, tambah baik pendidikan negara

🔹 Kementerian Pendidikan tumpu tujuh fokus utama termasuk isu keciciran pembelajaran, kebajikan guru dan naik taraf sekolah daif

🔹 Majlis Penasihat Pendidikan Kebangsaan (MPPK) seperti yang termaktub di bawah Akta Pendidikan 1996 diaktifkan semula

🔹 Hasrat untuk melihat murid ceria, sekolah bitara dan negara sejahtera

🔹 Kementerian mahu menjadikan komunikasi antara kementerian dan sekolah lebih cekap dan telus

🔹 KPM memberi penekanan kepada aspek karamah insaniah melalui pembentukan adab, akhlak dan integriti

🔹 Memberi perhatian terhadap isu kemiskinan multidimensi murid daripada keluarga B40

🔹 Memberi perhatian kepada isu keciciran pendidikan serta masalah literasi dan numerasi

🔹 Fokus kepada kebajikan guru kerana guru adalah teras utama keberkesanan penyampian pendidikan

🔹 Memberi tumpuan kepada usaha-usaha untuk mengubahsuai dan menaik taraf sekolah-sekolah yang mempunyai bangunan daif, terutamanya di Sabah dan Sarawak

🔹 Meningkatkan keupayaan pendidikan digital di sekolah

Sumber: Fadhlina Sidek Kementerian Pendidikan Malaysia

T.me/EbookCikguFadli

Shopee

Laman Blog ini dikunjungi bukan sahaja ibu bapa, guru dan orang awam, malah juga para murid dan pelajar. Komen yang kurang sopan, berbaur kecaman, politik atau tidak sesuai tidak akan di -approve. Sila gunakan nama dan email yang sebenar (nama samaran yang sopan masih boleh diterima).

- Admin Elin-

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *


kedai-buku-shopee
Nak buka air kotak pun minta tolong cikgu

Nak buka air kotak pun minta tolong cikgu

  Nak buka air kotak pun minta tolong cikgu. Haishh, manja naw murid-murid pun. Besar esok, jadi menteri, jadi lawyer harap bekap cikgu lah. Buat-buat lupa jasa cikgu, cikgu pergi berak depan rumah awak nanti. --- Oh ya, kat atas meja tu tumbler jenama Tyeso yang...

Cikgu, tolonglah saya

Cikgu, tolonglah saya

"Cikgu, tolonglah saya," rayu seorang murid penuh kesedihan. "Tolong apa pula?" soalku. "Tolonglah tambah markah saya". "Eh, mana boleh. Tu je markah yang awak dapat". "Tapi cikgu, mak saya garang macam singa. Mesti mak saya marah saya dapat markah rendah ni. Cikgu,...

Tular soalan ni mempersoalkan kenapa dapat kosong.

Tular soalan ni mempersoalkan kenapa dapat kosong.

Tular soalan ni mempersoalkan kenapa dapat kosong. Ramai juga yang kecam kata tak patut dapat kosong. Okeh, sebenarnya macam ni gais. Soalan macam ni biasanya 2 markah. Paling tinggi, 3 markah. Dan jalan kira yang murid ni tunjukkan tu sepatutnya dia dapat markah...



Shopee
durioo



mathzier-eazier-1-0

JOM BERSEDEKAH

dana-kita-pay

LANGGAN UPDATE TERKINI

Recent Comments

Kategori

Kalendar

February 2023
M T W T F S S
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728  

Arkib