Cikgu. Anak saya faham dan boleh buat, tapi lambat dan cuai. Macamana nak atasi tu

tudung-si-comel
pentagonmath

“Cikgu. Anak saya faham dan boleh buat, tapi lambat dan cuai. Macamana nak atasi tu?”

“Senang je. Banyakkan buat latihan. Dalam buat latihan ni, kena ada sikit paksaan dari kita ibubapa or guru. Push dan tekan suruh mereka buat.

Buat soalan topikal sahaja sampai pandai dan laju. Bayangkan satu page ada 35-60 soalan. Dia buat 3 page pun dah lebih 100 soalan dia buat. InsyaAllah banyak peningkatan”.

“Oh, terima kasih cikgu. Tapi mana nak dapatkan buku latih tubi asas gitu?”

“Lohh. Tak tahu ke saya buat buku latihan Mathzier untuk anak-anak sekolah rendah? Bukan Maths je, BM, BI dan Sains pun ada. Untuk anak pra dan umur 4-5 tahun pun ada juga tau”

“Laaaa. Ye ke? Macamana nak beli?”

“Picit sini :-

Koleksi buku latihan Prasekolah. Klik sini : https://shope.ee/4V6Dfv5zll
Buku latihan Tahun 1-3 :
https://shope.ee/4V6DfyVBKK
Buku latihan Tahun 4-6 :
https://shope.ee/8pFCpxrsX2

faham-boleh-buat

#MFS

T.me/EbookCikguFadli

durioo

Laman Blog ini dikunjungi bukan sahaja ibu bapa, guru dan orang awam, malah juga para murid dan pelajar. Komen yang kurang sopan, berbaur kecaman, politik atau tidak sesuai tidak akan di -approve. Sila gunakan nama dan email yang sebenar (nama samaran yang sopan masih boleh diterima).

- Admin Elin-

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *


shopee
Kukuhkan Ingatan Anak

Kukuhkan Ingatan Anak

Kukuhkan ingatan anak Ilmu yang baru dipelajari cepat dilupai. Begitulah anak-anak kita biasanya. Baru sahaja ajar dalam kelas, bila buat aktiviti kelas bukan main meriah. Bila buat kerja dalam kelas, hampir semua orang faham dan betul jawabnya. Sebulan kemudian,...

Cikgu, ni nama siapa?

Cikgu, ni nama siapa?

"Cikgu, ni nama siapa?" "Ni nama cikgu". "Okey. Ni untuk cikgu". "Terima kasih banyak". "Cikgu, ni nama siapa pula?" Ditunjukkan hadiah lain tertera nama Cikgu Loqman. "Ni nama Cikgu Loqman" "Terima kasih cikgu. Saya nak pergi cari Cikgu Loqman bagi hadiah pula"....

Eh, kat baju cikgu ada gambar chess.

Eh, kat baju cikgu ada gambar chess.

M1 : Eh, kat baju cikgu ada gambar chess. C : Awak tahu ke main chess? M1 : Tahu cikgu. C : Bagaimana kuda bergerak? M1 : Dia bergerak macam huruf L Murid-murid lain pakat dengar je perbualan aku dengan M1 dengan penuh minat. C : Kalau Castle ni pula gerak macamana?...

Benda dari Poket

Benda dari Poket

Hari ni jamuan raya kat sekolah aku. Masa tengah beraya ronda kelas ke kelas, aku perasan Aisyah ni keluarkan satu benda dari poket dia. Pastu dia tap tap benda tu kat bibir. Dia laga bibir atas dengan bawah, kemudian tersenyum manis. Kemerahan bibir dia. Wahh, pakai...

Masuk kelas, bau wangi bukan main satu kelas

Masuk kelas, bau wangi bukan main satu kelas

Masuk kelas, bau wangi bukan main satu kelas. Semerbak baunya. Sah, ada yang buat hal main perfume. "Siapa main perfume ni?" tanya aku. Sekelas tunjuk kat murid laki ni. "Dia sembur kat saya juga cikgu," adu seorang murid. "Ah, kau yang nak juga. Aku bagi lah". Start...



Shopee
durioo



mathzier-eazier-1-0

JOM BERSEDEKAH

dana-kita-pay

LANGGAN UPDATE TERKINI

Recent Comments

Kategori

Kalendar

June 2023
M T W T F S S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Arkib