tudung-si-comel
pts-bookcafe

“Cikgu, nah senarai murid lewat,” serah seorang pengawas perempuan kat aku.

senarai-murid-lewat

Aku angguk dan ambik list nama. Pengawas itu berlalu pergi, tak lama kemudian datang murid perempuan lain,

“Cikgu. Cikgu nak tahu tak?”

“Apa?”

“Aina (bukan nama sebenar) yang pengawas tu, dia tak tulis nama Airil (bukan nama sebenar). Padahal Airil lambat juga”.

“Kenapa Aina tak tulis nama Airil?”

“Cikgu jangan cakap kat dia tau saya bagitahu cikgu”.

“Ok. Kenapa?” debor pulak dia bikin saspen daaa.

“Aina tu suka Airil. Sebab tu dia tak tulis nama Airil”.

“Oooo. Gitu. Nama awak Aina tulis?”

“Nama saya Aina tulis”.

“Okey. Dah masuk kelas belajar dulu”.

Fuh. Gituh drama hari ni. Nama crush tak tulis. Punya sayang. Haha.

Datang pula yang cemburu. Agaknya peminat Airil juga. Terus mengadu. Dia tak puas hati la nama dia kena tulis. Wakaka.

Drama betul hari ni. Pening nak settlekan kes cinta tiga segi budak sekolah rendah. 😅

********

Buku baru, buku PRASEKOLAH dah masuk kedai gais. Klik sini : https://shope.ee/6KTD2CfEzB

Buku latihan BM, BI, SC dan Math tahun 1-3 klik sini : https://shope.ee/3fRZF6Z6Lg

Buku-buku latihan Tahun 4-6 tengok sini : https://shope.ee/7pHYCI4Ess

Yang mana anak masih tak kuasai darab dan bahagi, suruh dia buat buku Mathzier Sifir ni : https://shope.ee/1L3eSuFIe1

#MFS
– Kisah Sekolah Rendah –

T.me/EbookCikguFadli

[ Mohd Fadli Salleh ]

EBook Premium Banner

Laman Blog ini dikunjungi bukan sahaja ibu bapa, guru dan orang awam, malah juga para murid dan pelajar. Komen yang kurang sopan, berbaur kecaman, politik atau tidak sesuai tidak akan di -approve. Sila gunakan nama dan email yang sebenar (nama samaran yang sopan masih boleh diterima).

- Admin Elin-

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *


kedai-buku-shopee
Cikgu, Gigi Saya Goyang

Cikgu, Gigi Saya Goyang

"Cikgu, gigi saya goyang," kata seorang murid perempuan. Giginya kelihatan terbuai-buai bila dia tolak dengan lidah. "Cabut lah," balasku. "Saya takut. Saya takut sakit dan berdarah. Cikgu cabutkan boleh?" "Boleh je. Cikgu ada magic hilangkan sakit dan tak berdarah"....

Bukan semua orang mampu beli baju sekolah anak-anak.

Bukan semua orang mampu beli baju sekolah anak-anak.

Bukan semua orang mampu beli baju sekolah anak-anak. Maka sejak 2016 lagi, saat belum ada NGO pun aku cuba membantu anak-anak murid aku yang tak mampu. Guna duit poket sendiri ja. Tapi poket aku nipis. Tak mampu nak bantu ramai orang. Maka aku hasut wife aku suruh...

Ingat lagi tak adik ni?

Ingat lagi tak adik ni?

  Ingat lagi tak adik ni? Anak kecil yang berlari datang ke meja guru nak tunjukkan pada aku mak dia beli pensel warna baru. Sayangnya masa tengah teruja nak tunjuk, dia tertarik kuat sampai koyak bekas pensel warna tu. Walau agak sedih bekas pensel warna koyak,...

Seorang murid kelihatan berjalan pelik. Diseret kaki tanpa angkat.

Seorang murid kelihatan berjalan pelik. Diseret kaki tanpa angkat.

Seorang murid kelihatan berjalan pelik. Diseret kaki tanpa angkat. Ada cikgu yang perasan terus bertanya kenapa jalan pelik macam tu. Mulanya dia kata kaki dia sakit. Namun cikgu tu tak puas hati. Pelik benar gaya berjalan, bukan gaya orang sakit kaki. Cikgu tu minta...

Jom kita pasang lagu Aca Aca Nehi Nehi nak tak?

Jom kita pasang lagu Aca Aca Nehi Nehi nak tak?

https://youtu.be/n7HXTFj1KqI "Jom kita pasang lagu Aca Aca Nehi Nehi nak tak?" "Nakkkk". "Cikgu. Cikgu Julia kata tv ni untuk belajar je. Mana boleh nyanyi lagu". "Awak jangan la cakap kat Cikgu Julia. Rahsia kita semua okeh". "Okey cikguuuuu!" Dan kami pun menyanyi...

Rock star in da class gaissss.

Rock star in da class gaissss.

Rock star in da class gaissss. Everybody make some noiseeeeeeee! Yeahhhhhh! Hujan lebat tadi, saat mata murid makin layu, aku berlari masuk bilik guru ambil portable speaker dan huru harakan kelas. Wakaka. Tenggelam bunyi hujan dengan sorakan dan tepukan. Terus dari...



Shopee
teroka-sains



mathzier-eazier-1-0

JOM BERSEDEKAH

dana-kita-pay

LANGGAN UPDATE TERKINI

Recent Comments

Kategori

Kalendar

December 2022
M T W T F S S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Arkib