tudung-si-comel
pentagonmath

buku-aktiviti

“Okey semua murid. Keluarkan buku aktiviti. Cikgu nak check kerja rumah”.

“Cikgu. Saya tertinggal. Tapi dah siap,” jerit seorang murid dari belakang.

“Ye ke dah siap tu? Ke sengaja tinggal sebab tak siap?” soalku lagi.

“Betul cikgu. Dah siap dah. Tapi tertinggal,” serius bukan main muka cuba yakinkan aku.

Perlahan aku pergi menghampiri murid tu. Muka dia makin cuak. Aku senyum saja.

Aku pegang beg dan buka. Cari buku aktiviti Matematik Jilid 2. Tadaaaa. Elok ada dalam beg.

Aku belek buku tersebut, buka page kerja rumah, satu soalan pun tak buat.

“Ni apa? Tadi kata siap? Satu pun tak buat ni,” tanya aku sedikit tegas.

Muka dia makin pucat. Tak tahu nak jawab apa dah.

“Lain kali jangan tipu cikgu faham ke tak?” tegas aku bagitahu.

“Baik, cikgu,” jawabnya sambil menunduk.

Malu lettew kantoi nak tipu cikgu.

Dia ingat aku lahir semalam hari ni terus jadi cikgu agaknya.

Apa budak-budak ni tak tahu ke aku dulu pun pernah masuk sekolah menengah juga?

Pernah guna skrip yang sama juga?

Lakonan mereka buat hari ni, 30 tahun lepas akulah pelakon utamanya. Skrip mereka baca hari ni, aku yang tulis okeh.

Haishhh la anak-anak.

****

Buku terbaruuuu! Matematik, Sains, Maths dan BM untuk Tahun 4 & Tahun 5 dah siap cetak gaisss. Klik sini untuk dapatkan : https://shope.ee/8KGmNQHO9x

Buku latihan untuk anak-anak PRASEKOLAH usia 4-6 tahun pun ada gaissss. Baru terbit juga ni. Klik sini : https://shope.ee/2pvppM2XHk

Yang mana cari buku latihan BM, BI, SC dan Math tahun 1-3 klik sini : https://shope.ee/6ACHnaMTzP

Yang mana anak masih tak kuasai darab dan bahagi, suruh dia buat buku Mathzier Sifir ni : https://shope.ee/9USjllLuxo

Buku latihan Matematik tahun 4-6 klik sini : https://shope.ee/5AJkbrjfP8

#MFS
– Kisah Sekolah Rendah –

T.me/EbookCikguFadli

Shopee

Laman Blog ini dikunjungi bukan sahaja ibu bapa, guru dan orang awam, malah juga para murid dan pelajar. Komen yang kurang sopan, berbaur kecaman, politik atau tidak sesuai tidak akan di -approve. Sila gunakan nama dan email yang sebenar (nama samaran yang sopan masih boleh diterima).

- Admin Elin-

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *


kedai-buku-shopee
Nak buka air kotak pun minta tolong cikgu

Nak buka air kotak pun minta tolong cikgu

  Nak buka air kotak pun minta tolong cikgu. Haishh, manja naw murid-murid pun. Besar esok, jadi menteri, jadi lawyer harap bekap cikgu lah. Buat-buat lupa jasa cikgu, cikgu pergi berak depan rumah awak nanti. --- Oh ya, kat atas meja tu tumbler jenama Tyeso yang...

Cikgu, tolonglah saya

Cikgu, tolonglah saya

"Cikgu, tolonglah saya," rayu seorang murid penuh kesedihan. "Tolong apa pula?" soalku. "Tolonglah tambah markah saya". "Eh, mana boleh. Tu je markah yang awak dapat". "Tapi cikgu, mak saya garang macam singa. Mesti mak saya marah saya dapat markah rendah ni. Cikgu,...

Tular soalan ni mempersoalkan kenapa dapat kosong.

Tular soalan ni mempersoalkan kenapa dapat kosong.

Tular soalan ni mempersoalkan kenapa dapat kosong. Ramai juga yang kecam kata tak patut dapat kosong. Okeh, sebenarnya macam ni gais. Soalan macam ni biasanya 2 markah. Paling tinggi, 3 markah. Dan jalan kira yang murid ni tunjukkan tu sepatutnya dia dapat markah...



Shopee
durioo



mathzier-eazier-1-0

JOM BERSEDEKAH

dana-kita-pay

LANGGAN UPDATE TERKINI

Recent Comments

Kategori

Kalendar

February 2023
M T W T F S S
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728  

Arkib