tudung-si-comel
pentagonmath
Shopee
Shopee
Semalam dok ajar Pe Chey daftar affiliate Bulan Bintang

Semalam dok ajar Pe Chey daftar affiliate Bulan Bintang

Semalam dok ajar Pe Chey daftar affiliate Bulan Bintang. Dekat jam 12 malam dia mai suruh ajar. Mula-mula aku tunjuk-tunjuk cara je. Makin tunjuk makin tak faham ni, aku ambik je telefon dia tolong buatkan. Haishh, geram aku. Agaknya ni perasaan mak-mak dan ayah-ayah...

Kita tak boleh ubah (sikap) orang disekeliling kita

Kita tak boleh ubah (sikap) orang disekeliling kita

Kita tak boleh ubah (sikap) orang disekeliling kita, tapi kita boleh ubah (siapa) orang yang patut ada disekeliling kita. Kita tak boleh nak ubah sikap orang yang suka mengumpat, menabur fitnah, suka menokok nambah cerita, suka melaga-laga, suka bersangka buruk....

Sayu juga tengok lukisan ni. Ia simple, namun mendalam.

Sayu juga tengok lukisan ni. Ia simple, namun mendalam.

Kena dengan ramai antara kita. Berusaha demi menyara keluarga, mencari rezeki yang halal dari siang membawa ke malam. Hanya untuk kesenangan anak isteri, seorang suami tidak kisah bersusah payah. Biar dia penat, biar dia berpanasan, biar dia basah ditimpa hujan, demi...

Bagusnya MYDIN Malaysia

Bagusnya MYDIN Malaysia

Terbaca perkongsian sahabat aku, Dr Kamarul Ariffin Nor Sadan tentang bagusnya MYDIN Malaysia menyantuni pekerja OKU. Mydin menerima pekerja OKU tanpa membezakan gaji mereka dengan pekerja biasa. Bahkan lepas SPM dulu aku sempat bekerja di Mydin Kota Bharu, cari...

Baru je gaji.

Baru je gaji.

Baru je gaji. Hari ni dah mengira hari bila pula nak dapat gaji seterusnya. Adehhh. Kena rompak dengan macam-macam gais. Benarlah kata pepatah, 'Dari bank ia datang, kepada bank ia kembali'. Pagi duniaaaaa! #MFS

Sebanyak mana sokongan manusia pun, pastikan Allah redha

Sebanyak mana sokongan manusia pun, pastikan Allah redha

Ma pesan, "Sebanyak mana sokongan manusia pun, pastikan Allah redha." Apa kerja buat kita sekali pun, utamakan keredhaan Allah dan nabi saw, baru manusia. Andai sesuatu benda itu orang tak sokong tapi Allah redha, buatlah. Namun walau sebanyak mana sokongan orang tapi...

Ramai wartawan dan rakan-rakan media cuba hubungi saya untuk temubual.

Ramai wartawan dan rakan-rakan media cuba hubungi saya untuk temubual.

Ramai wartawan dan rakan-rakan media cuba hubungi saya untuk temubual. Maaf rakan-rakan media sekalian, saya masih penjawat awam. Saya tak boleh bersiaran atau mengeluarkan kenyataan pada pihak media tanpa kelulusan KPM. Menteri Kanan Pendidikan, Dr Radzi Jidin juga...

Tiga golongan orang yang takkan rugi.

Tiga golongan orang yang takkan rugi. 1. Memaafkan walau mampu membalas. 2. Tidak mengungkit segala jasa dan pengorbanan. 3. Meninggalkan tempat yang ramai sedang bercerita umpatan dan fitnah tentang orang lain. Percayalah. Takkan sesekali rugi. Selamat pagi! #MFS [...

Dia macam kereta model terbaru.

Dia macam kereta model terbaru.

Dia macam kereta model terbaru. Syarikat kereta akan sorok sehabis baik design kereta mereka. Sumber / Guru: Mohd Fadli Salleh   Dia macam kereta model terbaru. Syarikat kereta akan sorok sehabis baik design kereta mereka. Untuk bagi orang teruja nak tahu...

Kecantikan itu subjektif.

Kecantikan itu subjektif.

Kecantikan itu subjektif. Sumber / Guru: Mohd Fadli Salleh   Kecantikan itu subjektif. Pada mata kita biasa-biasa, pada mata pasangannya dia merupakan pasangan tercantik di dunia. Cantik atau tidak, itu cuma sementara. Itu cuma pada pandangan mata. Yang...

Jika hari ni kita berkuasa

Jika hari ni kita berkuasa

Jika hari ni kita berkuasa Sumber / Guru: Mohd Fadli Salleh   Jika hari ni kita berkuasa, kita ternama, kita kaya, kita lebih dalam apa-apa, gunakan kelebihan itu untuk membantu orang lain pula. Kerana segala apa yang kita miliki pasti akan pergi di suatu nanti....

Semua Orang ada 24 Jam Sahaja Sehari.

Semua Orang ada 24 Jam Sahaja Sehari.

Semua orang ada 24 jam sahaja sehari. Masa terasa berlalu dengan pantas saban hari. Namun aku perasan satu benda, masa akan terasa lebih lama bila solat awal waktu. Orang lain aku tak tahulah. Tapi pada aku secara peribadi, solat awal waktu buat aku rasa hari itu...

Sebanyak mana duit kita ada pun

Sebanyak mana duit kita ada pun

Sebanyak mana duit kita ada pun, kita takkan boleh membeli : 1. Ketenangan 2. Kebahagiaan 3. Masa lapang 4. Tidur yang lena 5. Sikap yang baik 6. Hormat orang 7. Class 8. Brotherhood #MFS

Kadangkala, apa yang kita paling hendak, kita takkan dapat

Kadangkala, apa yang kita paling hendak, kita takkan dapat

Kadangkala, apa yang kita paling hendak, kita takkan dapat walau sehabis daya usaha. Walau selalu berdoa. La tahzan. Jangan bersedih. Tenang-tenang saja. Kita merancang, Allah jua merancang. Namun perancangan Allah itu yang paling sempurna. Wamakaru wamakarallah....

Selidik dan siasat terlebih dahulu, jangan terima melulu.

Selidik dan siasat terlebih dahulu, jangan terima melulu.

Apa yang kita dengari, jangan terus mempercayai. Selidik dan siasat terlebih dahulu, jangan terima melulu. Kadang apa yang didengar itu hanya rekaan, terkadang ditokok tambah bertindan-tindan. Yang asal hanya sekecil sawi, diceritakan sebesar gunung ganang. Ada yang...

Kadang terasa penat. Penat sangat.

Kadang terasa penat. Penat sangat.

Kadang terasa penat. Penat sangat. Tarik nafas. Renung janji Tuhan ini. 8 penat lelah yang disukai Allah dan Rasulullah saw. Penat ni bukan sahaja dapat hasil di dunia, bahkan ganjaran besar di akhirat. Bila lelah, jangan mengeluh. Kerana lelah itu membawa seribu...

kedai-buku-shopee



durioo



mathzier-eazier-1-0

JOM BERSEDEKAH

dana-kita-pay

LANGGAN UPDATE TERKINI

Recent Comments

Kategori

Kalendar

February 2023
M T W T F S S
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728  

Arkib